søndag den 30. september 2012

Træning m.m.


Hej igen :-) Så er der lidt nyt herfra.
Movie
Her efter ferien, har der været godt gang i hundeaktiviteterne. Movie har deltaget på begynder markprøvehold i DRK. Niveauet er nok lidt for højt, hvis vi ellers skulle opfylde kravene til deltagelse, men vi har fået lov at være med alligevel, jeg tilpasser bare sværhedsgraden så den passer til Movie. Med Movie skal der fortsat arbejdes på selvtillid og at arbejde på træningspladsen med de forstyrrelser der er der. Jeg er nok nået til den konklusion at hun ikke vil blive en prøvehund. Så er det bare nogle andre udfordringer jeg har med hende. Movie vil utroligt gerne arbejde, og under trygge omstændigheder viser hun fine takter.




Pepsi
Med Pepsi er jeg begyndt at gå til rallylydighed. Pepsi synes det er rigtigt sjovt, så lærer jeg nok også at holde af det med tiden ;-). Vi her meldt til et træningsstævne den 6. Okt. Det bliver spændende

Gitte
Jeg har været føl hos Lis på et lydighedshold I DRK de seneste 8 uger. Det er spændende at prøve, om man kan hjælpe andre til et godt samarbejde med deres hund. Det er også svært, og jeg har langt endnu. Jeg forsøger at blive lidt klogere på hunde og træning. Jeg skal til foredrag med Karen Frost (hos Hund & træning) om stress hos hunde på godt og ondt. Ydermere skal jeg på et heldagskursus med samme Karen Frost, hvor Movie skal med. Det glæder jeg mig til. Lis skal også med, det gør det jo bare endnu bedre både samvær med hende og så har vi hinanden at sparre med efterfølgende.
Rødhætterne og jeg nyder fortsat vores gåture med Helle og Murphy og nu også Spitfire.
Senest en skøn søndagstur til løvbakkerne sidste søndag. udover skovtur var der kaffe, bålhygge og bålpandekager.




Helle og jeg er enige om at vores ture i det fri med hundene er det bedste :-)




Så har vi lige Helles vinderpandekage - i vores lille interne konkurrence ;-)




God kontakt

1 kommentar:

  1. Uhh, det var en fin pandekage jeg fik lavet der. Men det var vist tæt opløb ;O)

    SvarSlet